BPCGP 2022 Előzetes Információk

Összeállt a 15. Budapest Classic Grand Prix mezőnye és az útvonal is. A guruló múzeum mintegy 80 oldtimerrel fog nekivágni a budapesti utcákon és az agglomerációban zajló hagyományos rendezvénynek. A megmérettetésen alapvetően 30 évnél idősebb veterán autók vehetnek és vesznek részt. Ezenkívül néhány fiatalabb, de izgalmas jármű is jelen lesz.

A rendezvény gazdája a Mercedes-Benz Classic Magyarország klub, mely jövőre lesz 20 éves. A tagok a Mercedes-Benz márkát nem csak szeretik és ismerik, de egy sor gyönyörű régi autóval is rendelkeznek. Értelemszerűen ezek vonulnak fel a legnagyobb számban vasárnap. A legidősebb a XX. század egyik legkülönlegesebb autója a „sirályszárnyas” Mercedes-Benz 300 SL 1955-ből, mely korának egyik leggyorsabb versenyautójaként vált ismertté. Természetesen ott lesznek a „Pagodák” is, a Mercedes-Benz sportautói közül az egyik legszebb modell. Több példány is képviseli a talán legismertebb coupét, a W107-est, Jockey Ewing, a Dallas sorozat egyik főszereplőjének autóját. Lesz olyan autó is, ami inkább a Mercedes- Benz eleganciáját hangsúlyozza, nagy 4 ajtós szalon autó alakjában.

 

Persze minden márka megjelenik, mivel – mint a Szuperkupa sorozat része – ez egy márkafüggetlen rendezvény, ami összesen mintegy 25 márkát jelent annak számtalan modelljével. Az 1934 es Bentley várhatóan sok érdeklődőt fog vonzani. Az angol sportautókat az MG és Triumph képviseli. A Jaguár MK2 inkább az eleganciát hozza el. A sportosságot a Porsche különféle modelljei jelenítik meg. Az Alfa Romeokban egyszerre van jelen az olaszos könnyed stílus és sportosság. A Fiat Abarth pedig korának egyik verhetetlenül gyors kisautója. A BMW is sportos modellekkel lesz ott a rajtnál. Minden márkát felsorolni sem lehet, de a honlapon az autók képe is látható.

A különféle színhelyek, ahol az autók elhaladnak, vagy valamilyen feladatot hajtanak végre szinte az egész várost és környékét felölelik. A rajt immár hagyományosan a Mercedes-Benz Hovány Budaörsi szalonjánál lesz. A budai váron áthajtva biztos sok szép fotó készül majd a mezőny autóiról, messze földön hirdetve a város és az autók szépségét. A „Bálna” esetében a régi autók és a megújuló régi érhető tetten. A Groupama stadion is hagyományos helyszín, ahol a résztvevők és a focisták küzdő szelleme találkozik. A Zwack régi épülete, a lepárló – ahonnan az „emésztést elősegítő orvosság” hódító útjára indult – szintén kedvelt pont. A Hungaroring is állandó részévé válik lassan a Budapest Classic Grand Prix-nek, de azt hiszem ez természetes, hiszen ez a hazai autóversenyzés ikonikus pályája. A gödöllői királyi várónál a vasút és az automobil találkozása valósulhat meg, mint a szárazföldi közlekedés két meghatározó ága. A befutó Mátyásföldön a színház előtt lesz, ahol az egész nap élményeiről és az autókról egy műsorvezető segítségével számolhatnak be a résztvevők.

Az ebéd és a vacsorával egybekötött ünnepélyes díjkiosztó a fóti PitBBQ étteremben lesz.